Är du en satsande ryttare?

  • Avsutten träning för bättre sits, reaktionsförmåga, uthållighet, liksidighet och följsamhet
  • Nytt träningsprogram varje månad
  • 3 pass i veckan (15-30 minuter långa, kan anpassas)
  • Tips om hur du äter för fokus, hälsa och prestation
  • Kraftfulla mindset övningar för mental balans, självförtroende och fokus

CFfEs medlemskap är utformat för satsande ryttare som förstår hur viktig ryttarens roll är för utvecklingen med sin häst. 

(skrolla ner för att läsa mer eller ladda ner en gratis e-bok)

Kom igång idag!
 

Verktygen du behöver för att bli den ryttare du alltid har drömt om! 

Du kommer kartlägga dina styrkor och utmaningar inom fysik, kost och mindset och får kunskap om exakt vad DU behöver jobba på.

Inga gissningslekar, du får hjälp utifrån där du är och verktygen att bli den du vill vara.

I E-boken "Holistisk Hälsa För Ryttare" får du de verktyg du behöver för att bli en bättre ryttare.

Du hittar bland annat övningar för att kartlägga din egen hälsa, ett träningspass utformat för ryttare och recept som passar hemma, och för matlådan när du har långa dagar i stallet. 

Ladda ner e-boken utan kostnad

1. Träna: ( 15-30 minuter/3dgr/vecka-anpassningsbart )

  • Stabilitet/Följsamhet
  • Liksidighet/kroppskontroll
  • Core/Hållning
  • Flås/Uthållighet
  • Balans

Under en veckas träning i medlemskapet utmanas och utvecklas följande delar av din kropp:

  •  Stabilitet - Följsamhet 
    Som ryttare behöver du vara stabil men inte stel, följsam men inte slapp. 
  • Liksidighet - Kroppskontroll - Balans
    Att vara liksidig och ha bra kroppskontroll påverkar ditt ridpass i stor grad.
  • Core - Hållning 
    Stark core och hållning hänger nära ihop. Du behöver inte anstränga dig lika hårt för att bibehålla en bra sits under ridpasset om du bygger upp en stark coremuskulatur.
  • Flås/Uthållighet 

Det finns inget värre än att orken tar slut mitt under ett ridpass, speciellt när man rider för en tränare. Du har allt att vinna på att träna dig till ett bättre flås.

Kom igång idag!
 

2. Kost

För att kunna prestera behöver du fylla din kropp med näring och energi.

1. Regelbundna matintag

Att äta regelbundet gör att du slipper "dippa" i energi

2: Näringstät mat

Säkerställer att du får i dig alla byggstenar kroppen behöver för att kunna läka ut inflammationer, hålla ett start immunförsvar, få balans i sinnet mm

3. Balanserade intag

Sträva efter att äta Kolhydrater, protein och fett till alla huvudmål.

 

 3. Mindset 

Det är viktigt att jobba med sitt mindset. Att hålla sig i balans även i mer krävande situationer.

1. Återhämtning

Återhämtning är en otroligt viktig faktor för prestation, hälsa och välmående. Att lära sig att lyssna på signaler om när det är dags att varva ner. Eller kanske strukturera om vardagen.

2. Verktyg för mental balans

Det finns många effektiva verktyg för att känna sig balanserad och är oerhört värdefullt när känslorna spelar en spratt

3. Full närvaro

Att vara 100 procent närvarande är en bra plats för att kunna prestera och lyssna in sin omgivning på ett effektivt sätt.